8 Mart 2013 Cuma

Kim Bu Acemi?




"Her motosikletin, belki onun hakkında bildiğiniz ya da duyumsadığınız her şeyin sezgisel bir toplamı olarak nitelendirilebilecek, ona ait ve kendine özgü kişiliği vardır. Bu kişilik durmaksızın değişir; bu değişim genellikle kötüye, ama bazen çok şaşırtıcı biçimde iyiye doğrudur ve motosiklet bakımının gerçek amacı bu kişiliği geliştirmektir. Yeni motosiklet güzel görünüşlü bir yabancı olarak işe başlar ve ona nasıl davranıldığına bağlı olarak, ya hızla dejenere olup kötü huylu bir mızmıza, hatta bir sakata; ya da sağlıklı, iyi huylu, uzun süreli bir arkadaşa dönüşür..."* 




...Ve işte "güzel görünüşlü bir yabancı" olarak 2013 yılının 8 Mart'ında başladı motosiklet ile olan fiili ilişkim. Otomobil direksiyonuna geçtiğim ilk günden bugüne yaşadığım baskılanmış özgürlük ve makineleşmenin bedeni hapsetmesi hissini bisikletimle yıkmaya çalıştım senelerce. Yeri geldi düştüm, kazalar yaptım; tanınmayacak halde günlerce gezdim. Aynaya baktığımda gördüğüm yaralar ve aldığım darbeler aslında bu tutkudan, rüzgara karşı sürmekten, onu hissetmekten hiç vazgeçmeyeceğimi, ilk fırsatta rüzgara karşı ya da rüzgarı arkama alıp, yeniden yola düşeceğimi gösterdi. 

Ece adında, 27 yaşında, rüzgara aşık (ki bu yüzden yeğeninin adını Rüzgar koymuş), sosyal medya stratejisti ama aslen sanat tarihi uzmanı, hayvan haklarının baş edilmez aktivisti, kedi aşığı, Scorpions ve Judas Priest hayranı bir hatun ve onun yeni başlayan motosiklet macerası... Gis Akedemi'de alacağı tüm eğitimleri, sürüş deneyimlerini, ilgisini çekenleri ve hatta ilerleyen zamanlarda yapacağı muhteşem gezileri paylaşarak, acemi bir motorcunun gelişimini gösterecek olan bu hikayenin öznesi.


Ve etmeden bu yazıyı bitirmeyeceğim birkaç özel teşekkür... 

Hiç bıkmadan, her türlü saçma sapan soruma gülerek cevap veren, beni desteklerken diğer taraftan kötü polislik de yapan, ilerleyen dönemlerde daha da fazla başını ağrıtacağıma emin olduğum canım badim Can Tekelioğlu'na ve yine her şekilde desteklerini ve bilgilerini arkamda hissettiğim tüm Ekşi Teker üyelerine kocaman teşekkürler...






*(PIRSIG, Robert M. "Zen ve Motosiklet Bakım Sanatı: Değerlerin Sorgulanması", Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2007, Sy45.)

3 yorum:

Bomber dedi ki...

Merhabalar,

Yazını okuyunca benden bahsediyorsun sandım :))
Fuarda tanıştıktan sonra 13 Nisan için GİS Akademiye kayıt yaptırmıştım.
Kendi serüvenimle kıyaslamak için blogunu takip edeceğim.

Şimdiden başarılar diliyorum.

Teoman.

Ece Turan dedi ki...

Merhabalar,

Aynı yolda giden iki acemi yolcuyuz demek ki. =)
Tekerimiz düz bassın o halde.

Başarılar dilerim ben de.

Adsız dedi ki...

Yolunuz açık olsun.

Yorum Gönder

Hürriyet