14 Nisan 2013 Pazar

KTM’leri Test Ettik


Öncelikle yazılar biraz gecikiyor. Bu durumun bilincinde, katıldığım hiçbir etkinliği atlamadan geç de olsa yazılarımı yazmak istiyorum fırsat buldukça. Malum iş yoğunluğu ve bu yoğunluğun yanında havaların ara ara güzelleşme rehavetiyle yaşanan gecikmeden dolayı özrümü dileyerek başlayayım yazıma.


23 Mart 2013 Cumartesi günü Gis Park’ta KTM Duke 200 ve KTM 1190 Adventure modellerinin test sürüşleri gerçekleştirildi.

Şöyle ki henüz ehliyetsiz ve acemi durumda olan bendeniz de herhangi bir motoru test edemeyeceğimin bilinciyle ortamda bulunmak, orada olmak, Gis Akademi’deki eğitmenlerimi biraz da orada sıkıştırmak, izlemek, görmek adına katılım gösterdim bu etkinliğe.

Test sürüşünün olacağı bütün hafta güzel giden havanın Cuma günü bozmaya karar vermesinden mütevellit gitmek için biraz kararsız kalsak da sonunda bu fırsatın kolay kolay bulunmayacağını düşünerek Cumartesi sabahı Beşiktaş’tan Kemerburgaz’a keyifli bir sürüş yaptık. Gis Park’a saat 11:00 civarında ulaştık ve kayıtlarımızı yaptırdık. Yanımızda getirdiğimiz simit eşliğinde o süper ortamda, havanın da güzelliğini fırsat bilerek test sürüşüne katılmak için gelen kişilerin ortaya çıkardığı motosiklet geçişini izledik. O arada Faruk hocayı da sıkıştırıp, yine kendisinden pek çok güzel bilgiler edindim.


Kaydımızı yaptırdıktan sonra KTM Duke 200 testini bir kedi gibi sessiz sessiz köşeden izledim ve Can’la Barış’ın kullanışlarını analiz etmeye çalıştım. Yine de o sırada fotoğraf çekimi yaparken içim de gitmedi değildi duruma. Onların sürüşleri tamamlandıktan sonra önde Can, arkada ben olmak üzere 9 km’lik muhteşem hızımla Gis Park’ın pistinde bir tur dönüş yaptım. Birkaç kez biraz hızlanmak istedim ama hem motorda koruma demirleri olmayışına, hem acemiliğime, hem de hızlanmanın gerekli olmadığına kanaat getirerek bu kadarcık bir sürüşün bile yeterli olacağına karar verdim.

Daha önce Yamaha YBR125 ile olan deneyimime, kısa süreli de olsa KTM Duke 200’ü de eklemiştim nihayetinde. Açıkça söylemem gerekli ki dışarıdan baktığımda gözümü korkutan agresif tasarımı, kullanmaya başlayınca inanılmaz rahat bir güvene dönüştü Duke 200’le.


Kendi çapımdaki mini ve benim için büyük bir atılım olan test sürüşümü tamamladıktan sonra Gis Akademi eğitmenlerinden Erdal Demircioğlu’nun KTM 1190 Adventure sürüşünü ve sürüşünün akıcılığını izledik. Erdal hocanın sürüşüyle kütlesizleşen motosikleti gördükten sonra biraz daha inancım kat kat kat arttı bu işin eğitiminin ne kadar ciddiyetle takip edilmesi gerektiğine.

Günün ortalarına doğru Ekşi Teker’den Ünsal’ın da aramıza katılması ve Duke 200 testiyle masamızı biraz daha kalabalıklaştırdık. Barış ve Can’ın KTM 1190 Adventure testiyle günü tamamladık.

Şimdi gel gelelim benim test sürüşü hakkındaki fikirlerime. 

Öncelikle Duke 200 gerçekten görüntüsüyle motora yaklaşırken biraz korkutmadı değil. Yalnız sürüş pozisyonu alındığında sanki altınızda oldukça rahat ve ufak bir motor varmış gibi hissediyorsunuz. Çok fazla deneyim sahibi olmamama rağmen oldukça rahat kavrayabildiğim bir motor olduğunu söyleyebilirim.

Tabii gerginliğimi bir kenara koyarsak demek isteyeceğim ancak diyemiyorum. Zira motorda hem koruma demirlerinin olmayışı benim gibi bir aceminin korkulu rüyası, hem de bana aşırı hassas gelen gaz tepkileri açıkçası motora çok fazla hakimiyet kuramamama ve önümde bana eşlik eden Can’a hayatının belki de en yavaş sürüşünü yaşatmama sebep oldu. J

Sonuç olarak olanca acemiliğimle tüm bu keyifli anları yaşamak, KTM Duke 200 ile sürüş gerçekleştirmek ve KTM 1190 Adventure ile yapılan sürüşleri izleyip, hocalarım, arkadaşlarım ve yeni tanıştığım insanlarla sohbet etmekle geçen keyifli bir cumartesi günü oldu. 

Yeni deneyimler, bir sonraki yazımda gelecek…

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bütün yazıda "Gis'e gittik, test ettik" demişsin. Başka bir şey yok. Testle ilgili hiç bir şey yok. Onu yaptım bunu yaptım yazısı. Faydalı değil.

Yorum Gönder

Hürriyet