Öncelikle yazılar biraz
gecikiyor. Bu durumun bilincinde, katıldığım hiçbir etkinliği atlamadan geç de
olsa yazılarımı yazmak istiyorum fırsat buldukça. Malum iş yoğunluğu ve bu
yoğunluğun yanında havaların ara ara güzelleşme rehavetiyle yaşanan gecikmeden
dolayı özrümü dileyerek başlayayım yazıma.
23 Mart 2013 Cumartesi günü Gis
Park’ta KTM Duke 200 ve KTM 1190 Adventure modellerinin test sürüşleri
gerçekleştirildi.
Şöyle ki henüz ehliyetsiz ve
acemi durumda olan bendeniz de herhangi bir motoru test edemeyeceğimin
bilinciyle ortamda bulunmak, orada olmak, Gis Akademi’deki eğitmenlerimi biraz
da orada sıkıştırmak, izlemek, görmek adına katılım gösterdim bu etkinliğe.
Test sürüşünün olacağı bütün
hafta güzel giden havanın Cuma günü bozmaya karar vermesinden mütevellit gitmek
için biraz kararsız kalsak da sonunda bu fırsatın kolay kolay bulunmayacağını
düşünerek Cumartesi sabahı Beşiktaş’tan Kemerburgaz’a keyifli bir sürüş yaptık.
Gis Park’a saat 11:00 civarında ulaştık ve kayıtlarımızı yaptırdık. Yanımızda
getirdiğimiz simit eşliğinde o süper ortamda, havanın da güzelliğini fırsat
bilerek test sürüşüne katılmak için gelen kişilerin ortaya çıkardığı motosiklet
geçişini izledik. O arada Faruk hocayı da sıkıştırıp, yine kendisinden pek çok
güzel bilgiler edindim.
Kaydımızı yaptırdıktan sonra KTM
Duke 200 testini bir kedi gibi sessiz sessiz köşeden izledim ve Can’la Barış’ın
kullanışlarını analiz etmeye çalıştım. Yine de o sırada fotoğraf çekimi
yaparken içim de gitmedi değildi duruma. Onların sürüşleri tamamlandıktan sonra
önde Can, arkada ben olmak üzere 9 km’lik muhteşem hızımla Gis Park’ın pistinde
bir tur dönüş yaptım. Birkaç kez biraz hızlanmak istedim ama hem motorda koruma
demirleri olmayışına, hem acemiliğime, hem de hızlanmanın gerekli olmadığına
kanaat getirerek bu kadarcık bir sürüşün bile yeterli olacağına karar verdim.
Daha önce Yamaha YBR125 ile olan
deneyimime, kısa süreli de olsa KTM Duke 200’ü de eklemiştim nihayetinde.
Açıkça söylemem gerekli ki dışarıdan baktığımda gözümü korkutan agresif
tasarımı, kullanmaya başlayınca inanılmaz rahat bir güvene dönüştü Duke 200’le.
Kendi çapımdaki mini ve benim
için büyük bir atılım olan test sürüşümü tamamladıktan sonra Gis Akademi
eğitmenlerinden Erdal Demircioğlu’nun KTM 1190 Adventure sürüşünü ve sürüşünün
akıcılığını izledik. Erdal hocanın sürüşüyle kütlesizleşen motosikleti
gördükten sonra biraz daha inancım kat kat kat arttı bu işin eğitiminin ne
kadar ciddiyetle takip edilmesi gerektiğine.
Günün ortalarına doğru Ekşi
Teker’den Ünsal’ın da aramıza katılması ve Duke 200 testiyle masamızı biraz
daha kalabalıklaştırdık. Barış ve Can’ın KTM 1190 Adventure testiyle günü
tamamladık.
Şimdi gel gelelim benim test
sürüşü hakkındaki fikirlerime.
Öncelikle Duke 200 gerçekten
görüntüsüyle motora yaklaşırken biraz korkutmadı değil. Yalnız sürüş pozisyonu
alındığında sanki altınızda oldukça rahat ve ufak bir motor varmış gibi
hissediyorsunuz. Çok fazla deneyim sahibi olmamama rağmen oldukça rahat
kavrayabildiğim bir motor olduğunu söyleyebilirim.
Tabii gerginliğimi bir kenara
koyarsak demek isteyeceğim ancak diyemiyorum. Zira motorda hem koruma
demirlerinin olmayışı benim gibi bir aceminin korkulu rüyası, hem de bana aşırı
hassas gelen gaz tepkileri açıkçası motora çok fazla hakimiyet kuramamama ve
önümde bana eşlik eden Can’a hayatının belki de en yavaş sürüşünü yaşatmama
sebep oldu. J
Sonuç olarak olanca acemiliğimle
tüm bu keyifli anları yaşamak, KTM Duke 200 ile sürüş gerçekleştirmek ve KTM
1190 Adventure ile yapılan sürüşleri izleyip, hocalarım, arkadaşlarım ve yeni
tanıştığım insanlarla sohbet etmekle geçen keyifli bir cumartesi günü oldu.
Yeni deneyimler,
bir sonraki yazımda gelecek…
1 yorum:
Bütün yazıda "Gis'e gittik, test ettik" demişsin. Başka bir şey yok. Testle ilgili hiç bir şey yok. Onu yaptım bunu yaptım yazısı. Faydalı değil.
Yorum Gönder